Motoryzacyjny Audyt Klientów Zamożnych

 
23 stycznia 2014 - 15:39 | Tagi: ;
zamozny-moto-blog

Niemal jedna trzecia (31%) osób, które stać na zakup nowego samochodu, decyduje się na auto używane.  Ci, którzy zdecydowali się na auto nowe, w zdecydowanej większości (46%) zapłacili za nie gotówką. Co trzecia osoba decydujące się na samochód z drugiej ręki kupiła go od kogoś znajomego lub członka rodziny. Jak Polacy z wynagrodzeniami powyżej średniej krajowej kupują i finansują samochody? Sprzedaż samochodów osobowych klientom indywidualnym stanowi około 40% rynku sprzedaży nowych samochodów w Polsce, a stosunek procentowy zmienia się na korzyść sprzedaży firm rok do roku. Wierzymy, że w kliencie indywidualnym (w kontekście projektu również w indywidualnych działalnościach gospodarczych) drzemie potencjał wzrostowy. Precyzyjnie adresowana komunikacja do tej części rynku oparta na emocjach i korzyściach wydaje się być kluczowa w pozyskaniu nowych leadów i ostatecznie klientów.

Dodatkowo, coraz bardziej skomplikowany proces decyzyjny przy zakupie nowego samochodu przez klienta indywidualnego wymusza coraz to nowe i coraz bardziej precyzyjnie adresowane działania marketingowe po stronie importerów i instytucji F&I.

Dlatego postanowiliśmy przyjrzeć się dokładniej grupie zamożnych Polaków, osób którzy są najbardziej prawdopodobnymi potencjalnymi nabywcami nowych samochodów oraz samochodów używanych dystrybuowanych przez sprawdzonych pośredników.  Zrealizowaliśmy 1000 wywiadów bezpośrednich CAPI z osobami o miesięcznych dochodach indywidualnych powyżej 5 000 tysięcy złotych netto. Wiemy, że ta grupa nie jest homogeniczna, dlatego chcieliśmy sprawdzić co różnicuje osoby w ramach tego segmentu rynku, jak (i jakie) te osoby kupują samochodu?

W związku z powyższym postanowiliśmy aby punktem wyjścia dla analiz i wniosków w projekcie MOTO AKZ uczynić segmentację klientów zamożnych jaka powstała w oparciu o ich postawy wobec pracy i elementy life stylowe. Jesteśmy zdania, że w efekcie przedstawiamy nie tylko potencjał poszczególnych segmentów w grupie zamożnych klientów w oparciu o informacje odnośnie ich parku samochodowego, ale też podpowiadamy jak pozyskiwać ich sympatie i przy użyciu jakich komunikatów do nich docierać.

Zapraszamy do zapoznania się z ofertą raportu Motoryzacyjny Audyt Klientów zamożnych.