Grupa VW w natarciu

 
13 marca 2014 - 12:15 | Tagi: ;
internetowy samochod roku

OtoMoto.pl co roku na podstawie swoich danych z wyszukiwań publikuje raport „Internetowy Samochód Roku 2013”.  W tym roku, jako partner badawczy, wzbogaciiliśmy publikację o komentarz naszego eksperta, Michała Roszkowskiego, szefa działu badań rynku motoryzacyjnego. Michał próbuje rozwikłać zagadkę kolejnego zwycięstwa Volkswagena Golf IV.

Marki wchodzące w skład Grupy VW zdominowały rankingi dotyczące samochodów osobowych w Polsce w 2013 roku. Pod względem sprzedaży nowych samochodów marki: Skoda, Volkswagen i Audi, odpowiadały łącznie za ponad 23% sprzedaży wszystkich nowych aut osobowych. W pierwszej dziesiątce rankingu najczęściej wyszukiwanych modeli w serwisie otoMoto.pl aż sześć modeli należało do marek właśnie z Grupy VW, z nieśmiertelnym Golfem na czele.

Volkswagen Golf z wynikiem ponad 4,6 mln wyszukań zdeklasował pozostałych konkurentów i wyprzedził o ponad 1,5 mln wyszukań drugi model w rankingu – Audi A4, również należące do Grupy VW. W przyszłości nie powinniśmy się spodziewać dużych zmian w preferencjach klientów indywidualnych co do modeli samochodów używanych, poszukiwanych na naszym rynku. W miarę wzrostu optymizmu konsumentów oraz zasobności ich portfeli, możemy oczekiwać, że poszukiwane będą coraz to młodsze generacje VW Golfa, a model ten będzie w dalszym ciągu zajmował czołowe miejsca w rankingach popularności. Sympatię do tego modelu marki z Wolfsburga widać również na innych rynkach – VW Golf siódmej generacji był najlepiej sprzedającym się modelem tej marki nie tylko w Polsce, ale również w całej Europie w 2013 roku.

Możemy spodziewać się zatem, że za kilka lat część z ponad 400 tysięcy Golfów VII sprzedanych w ubiegłym roku w krajach UE trafi na nasz rodzimy rynek wtórny. Dodatkowo zdobyty przez nowego Golfa tytuł „Car Of The Year 2013” z pewnością
wpływa na zainteresowanie tym modelem.

Dlaczego kierowcy nad Wisłą tak chętnie wybierają marki z Grupy VW, czy może szerzej, marki niemieckie?
1

 

Otóż kiedy pominiemy aspekty czysto cenowe i ekonomiczne, na czele rankingu ważności czynników wyboru samochodów na naszym rynku znajduje się marka. W dalszej kolejności znajduje się niezawodność samochodu, a dopiero na kolejnych miejscach wygląd, wyposażenie i pozostałe czynniki związane z samochodem i jego funkcjonalnością.

To marka w dużej mierze determinuje nasze decyzje zakupowe na rynku samochodów nowych i używanych, a na podstawie naszych doświadczeń i opinii o marce budujemy koszyk zakupowy na rynku motoryzacyjnym. Marki niemieckie, w tym VW, a ostatnio również Skoda, korzystając z mariażu z Grupą VW, przodują w ocenach wspomnianych aspektów wizerunkowych. Ostatnie sukcesy najnowszego Golfa na pewno umacniają aktualny wizerunek marki VW w oczach konsumentów.

roszkowskiMichał Roszkowski

Account Director – Head of Automotive
michal.roszkowski [at] tnsglobal.com