Zamiast nudnej ankiety...

 
27 maja 2014 - 12:00 | Tagi:
grywalizacja

Grywalizacja* to modne hasło pojawiające się w coraz szerszym kontekście: grywalizacja w biznesie, grywalizacja w edukacji. My postanowiliśmy przenieść elementy gier do naszych ankiet online. Zamiast nudnej ankiety proponujemy respondentowi atrakcyjną wizualnie 15 minutową podróż w świat danej kategorii. Dopracowaliśmy każdy szczegół, od postaci prowadzącej przez całą ankietę, po paski postępu nawiązujące do tematu badania.

W zalegrywalizacja2żności od potrzeby, do badania zaprasza wybrana postać, zadając potem kolejne pytania. Pytania w formie suwaków, drag&dropów, wyzwań, zilustrowane ciekawymi ikonami czy okraszone zabawnym komentarzem postaci.  Na koniec nagroda dla respondenta (forma zależy od tematyki badania). A wszystko aby nie zanudzić ankietowanego i uzyskać lepsze wyniki.

Czy to działa? Tak, i mamy na to dowody. Przeprowadziliśmy badania porównawcze, z których jasno wynika, że grywalizacyjna ankieta niesie ze sobą wiele korzyści: zarówno dla respondenta, badacza jak i klienta. Więcej informacji: Anna Kolanowska.

*(ang. gamification) – wykorzystanie mechaniki znanej np. z gier fabularnych i komputerowych, do modyfikowania zachowań ludzi w sytuacjach niebędących grami, w celu zwiększenia zaangażowania ludzi.

Comments are closed.