Triumf grupy VW

 
25 marca 2015 - 09:15 | Tagi: ; ; ;
otomoto

Internetowy Samochód Roku to tytuł przyznawany od 3 lat przez największy serwis ogłoszeń motoryzacyjnych w Polsce otomoto.pl, na podstawie danych z wyszukiwań. W tym roku, jako partner merytoryczny projektu, wzbogaciliśmy publikację o komentarze eksperta zespołu TNS Automotive - Moniki Rakowicz.

Tegoroczna edycja rankingu najbardziej poszukiwanych pojazdów powstała na podstawie ponad miliarda zapytań i ponad 10 milionów ogłoszeń, które pojawiły się w ubiegłym roku na otomoto.pl. Obraz polskiego rynku motoryzacyjnego stworzyli sami użytkownicy serwisu, którzy w ciągu całego roku wpisywali w jego wyszukiwarkę pożądane parametry i zamieszczali ogłoszenia sprzedaży.

Marki wchodzące w skład Grupy Volkswagen zdominowały rankingi dotyczące samochodów osobowych w Polsce w 2014 roku.
W kategorii samochody osobowe używane –  tak  jak w latach ubiegłych - zwyciężył Volkswagen Golf. Pytano o niego ponad 15 milionów razy. Statystyczny Polak najczęściej poszukuje na rynku wtórnym piątej lub szóstej generacji tego modelu – 71 procent zapytań rocznikowych dotyczyło bowiem samochodów wyprodukowanych po 2003 roku.
Golfa goni (droższe o średnio 10 000 zł) Audi A4 oraz sporo przestronniejszy Volkswagen Passat.

Niemieckie koncerny wygrały również w tym roku walkę o miejsca w rankingu najczęściej wyszukiwanych aut nowych. Jeszcze dwa lata temu rumuńska Dacia brylowała na podium zdobywając po raz drugi pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych nowych aut. Na tym rynku preferencje klientów zmieniają się dość szybko. Teraz znalazła się poza czołówką, a w górę pnie się Volkswagen Golf i Opel Astra. Pozycja sprzedażowego hitu lat ubiegłych pozostała niezagrożona i drugi rok z rzędu tytuł zwycięzcy należy do Skody Octavii.

Chcemy jeździć coraz lepszymi autami, wrosła więc średnia cena, którą jesteśmy gotowi za nie zapłacić. Jeszcze trzy lata temu, w zestawieniu za rok 2011 najczęściej przeglądane były samochody nie droższe niż 5 tys. zł. W podsumowaniu za ubiegły rok 2014 prawie jedna trzecia zapytań mieściła się w przedziale cenowym od 15 do 25 tysięcy złotych. Raport pokazuje także, że rośnie popyt na coraz młodsze egzemplarze.

Monika Rakowicz, ekspert z TNS Polska podsumowuje: Rok 2014 jest rokiem, który po raz kolejny został zdominowany przez marki grupy Volkswagen, zarówno w rankingu samochodów używanych Otomoto.pl, jak i na rynku samochodów nowych. W sumie, wszystkie 4 marki należące do niemieckiego koncernu, czyli VW, Skoda, Audi oraz SEAT stanowią ponad 1/5 rynku samochodów nowych w Polsce, utrzymując tym samym niezagrożoną pozycję lidera. Wydaje się, że w kolejnych latach ta sytuacja się nie zmieni, gdyż grupa VW efektywnie pracuje na ten sukces, choćby przez sukcesywny wzrost wydatków na media, plasując się w pierwszej piątce największych reklamodawców w Polsce. Podobnie jak w ubiegłorocznym rankingu wyszukań aut używanych, w tym roku wśród 10 najczęściej wyszukiwanych samochodów używanych są 3 marki oraz 6 modeli koncernu Volkswagen.

Pełen ranking wraz z komentarzami Moniki Rakowicz z zespołu TNS Automotive, dotyczącymi sytuacji i trendów w branży motoryzacyjnej oraz wyników w pozostałych kategoriach znajduje się w raporcie “Internetowy Samochód Roku 2014″.

Zapraszamy do lektury!