Bankowa ekstraklasa. Wyniki rankingu Złoty Bankier

 
20 kwietnia 2016 - 13:40 | Tagi: ; ;
superbrands

Zakończyliśmy realizację badania Złoty Bankier, odzwierciedlającego „wędrówkę” klienta, rozpoczynającego współpracę z bankiem. Bardzo szeroki zakres projektu pozwolił nam spojrzeć na obsługę i procesy z szerokiej perspektywy począwszy od rozmowy z doradcą, założenia rachunku poprzez aktywację i korzystanie z kanałów zdalnych.

To największy tego typu projekt badawczy na rynku, a jego celem jest wskazanie Złotego Banku. Taki tytuł przyznawany jest zwycięzcy w kategorii głównej, obejmującej jakość obsługi we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.

Jak zatem wygląda ranking?

zlotybank_ranking

 

zlotybank_kategorie szczegolowe

Wiemy, że przygoda z nowym bankiem rozpoczyna się od wielu zachęt, atrakcji i obietnic składanych w placówce, ale wiemy też, że wielu klientów nie wie jak z nich skorzystać.

Podczas rozmowy dowiadują się, że: MOŻE Pan, korzystać z bankowości internetowej, bankowości mobilnej, kontaktować się z infolinią, wysyłać do nas wiadomości. W rezultacie klient wychodzi z banku zaopatrzony w MOŻLIWOŚCI i numer rachunku, a z resztą musi poradzić sobie sam.

Dwóch na trzech klientów przez aktywację bankowości internetowej musi przebrnąć w domowym zaciszu, a tylko połowa z nich deklaruje, że na podstawie informacji uzyskanych od doradcy wie jak to zrobić. Sytuacja wygląda jeszcze gorzej w przypadku bankowości mobilnej – aktywacją podczas wizyty w placówce może pochwalić się tylko co dziesiąty klient.

Infolinia także stwarza możliwości – głównie do szybkiej, ale miłej i sympatycznej rozmowy i zapewnienia, że wszystko będzie dobrze. Klienci dzwoniąc na infolinię najczęściej pozostają anonimowi, nie mogą liczyć na wyjątkowe traktowanie, a jeżeli pokuszą się o załatwienie sprawy w dwóch kanałach jednocześnie najprawdopodobniej otrzymają dwie różne odpowiedzi – zdawkową na infolinii i bezosobową mailem.

Oczywiście nie możemy zapominać, że na polskim rynku bankowym istnieją także dobre rozwiązania, stworzone z myślą o potrzebach klienta np:.

• Wydawanie karty w momencie zakładania konta
• Relacyjne kontakty telefoniczne po założeniu konta
• Możliwość wyboru preferowanej formy kontaktu w odpowiedzi na zapytanie
• Aktywacja bankowości internetowej i mobilnej w placówce

Prawdziwą przygodę z bankiem klient rozpoczyna dopiero po podpisaniu umowy. Warto zatem pamiętać, aby nie była ona wypełniona tylko możliwościami i obietnicami, ale konkretnymi działaniami banku.

Zainteresowanych szczegółami zapraszamy do kontaktu.

 

  • http://www.finansblog.pl/ mrobert15

    Każdy bank ma swoje dobre i złe strony. Dotyczy to również kont bankowych. Porównania są pomocne w wyborze najlepszej oferty ale warto przed podpisaniem umowy szczegółowo poznać ofertę dotyczącą wybranego konta, np. dokładnie przejrzeć taryfę prowizji i opłat żeby potem nic nas nie zdziwiło …