Polacy na czele ruchu oporu wobec reklam online

 
11 października 2016 - 09:41 |
cosłychać

Jesteśmy narodem niepokornym nie tylko w kwestiach społeczno-historycznych, ale również w ramach online marketingu. Wyniki globalnego projektu Connected Life 2016 wskazują, że aż 51% Polaków korzysta z ad-blockerów, czyli programów, które mają za zadanie ograniczać liczbę reklam wyświetlanych na odwiedzanych stronach. Jest to najwyższy wynik na całym świecie! Oczywiście niezależnie od kontynentu zaobserwować można trend, że w krajach rozwiniętych liczba osób blokujących reklamy jest stosunkowo wyższa, ale dla porównania średnia europejska wynosi jedynie 30%!

Agresywne internetowe kampanie wpływają na wzrost odsetka osób, które chcą je zablokować. Wzrost odsetka blokujących natomiast powoduje, że reklamy są jeszcze bardziej zaawansowane technologicznie, co ponownie motywuje internautów do dalszego blokowania. Wygląda to na wojnę, ale czy jest szansa na rozejm?

W obliczu tych wyników ważnym wyzwaniem dla marketerów staje się umiejętne korzystanie z marketingu zintegrowanego, stawiającego w centrum uwagi konsumenta i jego potrzeby. Real-time i content marketing nie mogą być już tylko ciekawostkami dla nielicznych, a zaplanowaną i konsekwentną strategią budowania relacji z konsumentami…

CL_blokowanie reklam

Szczegółowe informacje o tym i innych trendach poznasz dzięki Connected Life 2016!

Connected Life to globalny projekt Kantar TNS, którego celem jest szukanie szans dla wzrostu w ramach zintegrowanego marketingu skupionego wokół takich pojęć jak consumer, connections, content oraz commerce. W ramach całego procesu zrealizowano 70 000 wywiadów (w tym 1000 w Polsce) w 57 krajach. Więcej informacji na stronie dedykowanej Connected Life.

TNS Polska Karolina Flaht Soroka (4)

Karolina Flaht-Soroka – Account Manager, TNS Polska,
karolina.flaht-soroka@tnsglobal.com

 

KonradS   

Konrad Siwiński – Research Executive, TNS Polska,
konrad.siwinski@tnsglobal.com

Dane pochodzą z globalnego raportu Kantar TNS, Connected Life 2016. 

  • http://www.bestsunholidays.co.uk/ BestSunHolidays

    Można się było spodziewać. To coś mówi o naszej narodowej naturze… i nie wiem, czy to jest taka zła strona.