Druga odsłona Wielkiego Testu Salonów 2017

 
17 lipca 2017 - 12:53 | Tagi: ; ;
Aerial view of parked cars

W tegorocznym Wielkim Teście Salonów, który jest największym z dotychczas przeprowadzonych przetestowaliśmy aż 30% salonów danej marki! Ocenie poddaliśmy aż 371 autoryzowanych salonów sprzedaży. Dziś na łamach Auto Światu, część druga Wielkiego Testu Salonów – szczegółowe wyniki poszczególnych salonów.

Zapraszamy do przeczytania komentarza Michała Roszkowskiego, Szefa Zespołu Badań Rynku Motoryzacyjnego w Kantar TNS.

Tegoroczne wyniki wyraźnie pokazują, że na rynku jest coraz lepiej.  W poprzedniej edycji tylko dwóch dealerów zbliżyło się do pełnej punktacji uzyskując wynik 99%. W tym roku aż czterech dealerów zdobyło pełne 100% w naszych kryteriach oceny. W 2016 roku 11% salonów uzyskało punktację powyżej 90% spełniania standardów. W aktualnej edycji, salonów z wynikiem powyżej 90 jest aż 27%, czyli ponad jedna czwarta badanych przez nas salonów spełnia przynajmniej 90% weryfikowanych standardów obsługi klienta. To bardzo krzepiący wynik. Jesteśmy pełni uznania dla handlowców z tych salonów oraz jesteśmy spokojni o klientów, którzy do nich trafią.

W tym roku ciekawa sytuacja związana jest z oceną jazdy testowej. Aktualnie 46% badanych salonów uzyskało maksymalną ocenę w ramach tego obszaru, kiedy przed rokiem takich dealerów było jedynie 9%.  Oznacza to, że zdecydowanie częściej klientom proponowana jest jazda testowa, która ma szansę odbyć się jeszcze podczas wizyty, bez konieczności umawiania się na inny termin. To oczywiście zasługa personelu handlowego, ale również samych właścicieli salonów i importerów, którzy zadbali o właściwą liczbę aut testowych i ich dostępność dla klientów.

Jednym z interesujących nas obszarów jest spójność jakości obsługi klienta w ramach marki , innymi słowy czy dealerzy tej samej marki w równym, najlepiej wysokim stopniu, spełniają weryfikowane przez nas standardy. Największą konsekwencją wykazali się w tym roku dealerzy reprezentujący czwarte, piąte i szóste miejsce, czyli odpowiednio BMW, Mazda i Mitsubishi. Wśród dealerów wymienionych marek różnica pomiędzy najlepiej i najgorzej ocenianym w teście dealerem była najmniejsza i wynosiła między 11,6 a 13,6 punktów procentowych. Dla porównania, zdarzały się marki, w których sieci najsłabiej oceniony dealer był aż o niemal 82 punkty procentowe gorszy od najlepszego.