Labirynt
Ścieżki wzrostu dla branży farmaceutycznej


Konferencja Kantar Healthcare

5 kwietnia 2017, Och-Teatr, ul. Grójecka 65, Warszawa


Program

9:30 – 10:00 Rejestracja, kawa i ciastka

10:00 10:30 Ścieżki wzrostu na rynku farmaceutycznym – branża oczami ekspertów i najważniejsze trendy
Dorota Cudna-Sławińska, Managing Director Kantar Healthcare

W Kantar Healthcare śledzimy trendy od zawsze, często stanowią podstawę naszych wniosków i rekomendacji. Po to, żeby lepiej rozumieć otaczająca nas rzeczywistość rynkową i po to żeby ją prognozować. Z uwagą słuchamy też naszych Klientów. W wystąpieniu podzielimy się z Państwem wnioskami płynącymi z rozmów, które przeprowadziliśmy z kilkunastoma branżowymi ekspertami oraz analiz w ramach projektu Trendozbiór 2017.

10.30-11.00  Potencjał przejścia z Rx na OTC. Jakie czynniki wziąć pod uwagę?
Prowadzenie Dorota Cudna-Sławińska, Managing Director Kantar Healthcare
W sesji wezmą udział eksperci Kantar Healthcare: Tomasz Czajkowski, Account Director i Monika Zielenkiewicz, Client Manager

Innowacje na rynku bezreceptowym  to często działania w obrębie opakowania, formy produktu i insightu konsumenckiego. Chyba, że mamy takiego asa w rękawie,  jak możliwość switchu z Rx. To otwiera przed nami morze możliwości, ale też zagrożeń i pytań. O source of business, o komunikację, o bariery i drivery zakupu w nowej rzeczywiści rynkowej. W wystąpieniu opowiemy o tym, jak rozpoznać potencjały, na co zwrócić uwagę, jak szukać źródeł wzrostu marki przygotowując się do switchu.

11:00 11:30 Przerwa na kawę

11.30 12.00  Jak stworzyć loved brand? Jak budować lojalność na rynku leków bezreceptowych?
Prowadzenie: Katarzyna Zalewska, Senior Research Executive
W sesji wezmą udział eksperci Kantar Healthcare: Mateusz Zubkowicz, Account Director, Wioletta Rylska, Account Manager

Sukces marki można budować na wiele sposobów. Szybka komercjalizacja i intensywna komunikacja na pewno są skuteczne, ale nie zawsze możliwe i nie zawsze budują rynkową pozycję marki w dłuższej perspektywie. Wyniki globalnego rankingu marek Brand Z dobitnie pokazują, że marki, które cieszą się największą lojalnością konsumentów odnotowują najwyższe wzrosty. W trakcie wystąpienia opowiemy o tym, jak budować lojalność i przywiązanie do marki na rynku leków bezreceptowych i dlaczego warto to robić.

12.00 12.30 Digital czy stara szkoła? Strategie komunikacji Rx i OTC.
Prowadzenie: Katarzyna Zalewska, Senior Research Executive
W sesji wezmą udział eksperci: Monika Mikowska, współwłaścicielka agencji mobee dick, projektującej rozwiązania mobilne, Kamil Michalski, Digital Director w Kantar Insights Poland, Piotr Madaliński, Client Manager

Branża farmaceutyczna to największy reklamodawca w Polsce, który korzysta ze wszystkich dostępnych kanałów komunikacji na rynku konsumenckim. Również w działaniach kierowanych do lekarzy podejście multichannel czy omnichannel stało się codzienną  praktyką. Z pośród wszystkich krajów europejskich to właśnie w Polsce na digitalowe formy kontaktu z lekarzami wydaje się najwięcej!
W trakcie wystąpienia przyjrzymy się strategiom komunikacji na rynku Rx i OTC, z szczególnym uwzględnieniem nowych technologii. Opowiemy o tym, co w świetle dostępnych nam danych, działa i nie działa w komunikacji i o prognozach dotyczących rozwoju kanałów i formatów.

12.30 12.35 Jakich badań potrzebuje branża farmaceutyczna? Nasz manifest Kantar Healthcare
Dorota Cudna-Sławińska, Managing Director Kantar Healthcare

12:35 – Lunch