Automotive

 

Kierunek wzrost

 obrazek1

Możemy zapomnieć o branży motoryzacyjnej, jaką znaliśmy do tej pory. Wraz z rosnącą konkurencją, rozproszeniem komunikacji mediowej, oczekiwaniami dostarczania bardziej „zielonych” samochodów oraz innowacyjnych rozwiązań komunikacyjnych, rynek Automotive zmienia się szybciej niż moglibyśmy sądzić.

Podstawowe kwestie nurtujące aktualnie rynek to:

  • Zmniejszenie wolumenów na rynkach rodzimych oraz rynkach, na których dotychczas odnotowywano wzrost
  • Jakość, wytrzymałość i niezawodność marki nie jest już wyróżnikiem
  • Presja konsumentów, aby wymyślać i wprowadzać szybsze, tańsze, lepsze rozwiązania
  • Coraz bardziej nachodzące na siebie segmenty samochodów, powstawanie nowych
  • Złożoność rynku medialnego – jak, gdzie i kiedy komunikować
  • Polaryzacja na globalnym rynku

TNS Automotive rozumie te uwarunkowania, dlatego stale staramy się dostarczać innowacyjne rozwiązania pomagające naszym klientom osiągać wzrost w tym zmiennym środowisku.

Zapoznaj się z naszymi narzędziami dla wzrostu w obszarze Automotive:

  • Customer Experience

    Naszym celem w TNS Automotive jest wspieranie naszych klientów w efektywnym kreowaniu, zarządzaniu i udoskonalaniu relacji z użytkownikami marki.Doskonale rozumiemy cykl życia relacji użytkownika z marką i samochodem zaczynający się …

    … na długo przed zakupem samochodu, a kontynuowany …

    … u dealera

    … przez doświadczenia z codziennego użytkowania

    … w ramach obsługi posprzedażnej i serwisowej w mniej lub bardziej regularnych okresach

    … przez powiększenie się rodziny

    … i prawdopodobnie aż do nowego większego samochodu

    Idealną sytuacją dla każdej marki motoryzacyjnej jest przywiązać do siebie rodzinę. Nie tylko klienta, ale i jego rodzinę, aby w perspektywie móc zwiększyć flotę marki w gospodarstwie domowym i ponowić zakupy. Analogicznie moglibyśmy opisać relację z klientem biznesowym. Dzięki oferowanym przez nas badaniom satysfakcji i lojalności klientów jesteśmy w stanie wspomóc zarządzanie relacjami z klientami, jak również zoptymalizować zarządzanie siecią dealerską.

    Jeśli chcesz wiedzieć więcej skontaktuj się z Michałem Roszkowskim.

  • Mystery Shopping

    Klient, którego potrzeby nie zostaną dobrze rozpoznane w trakcie procesu sprzedaży w salonie i tak może zdecydować się na zakup, ponieważ wybór modelu dokonał się z dużym prawdopodobieństwem przed wizytą w salonie. Co innego, jeśli po wejściu do dealera nikt nie zajmie się nim przez 10 minut lub też nie zostanie zaproponowana mu jazda testowa. Jeśli w salonie konkurencji handlowiec powita go w drzwiach i zaprosi na jazdę próbną, ten klient już raczej do nas nie wróci.

    Wszyscy wiemy, że coraz trudniej pozyskać nowego klienta i sprzedać mu samochód. Dlatego tak ważne w dzisiejszej sytuacji jest budowanie lojalności oraz satysfakcji aktualnych klientów i przywiązanie ich do marki po to, aby powtarzali i zwiększali oni zakupy usług serwisowych w ASO. W końcu jest to obecnie główne źródło dochodu dealerów.

    Rocznie realizujemy blisko 10 000 audytów w sieciach dealerskich wskazując, na jakie elementy obsługi klienta położyć nacisk i sprawdzając, czy budżety na szkolenia doradców handlowych i serwisowych nie idą na marne oraz czy wypełniane są standardy narzucane sieciom przez importerów.

    Jeśli chcesz wiedzieć więcej skontaktuj się z Karoliną Wetoszką.

  • Brand and Communication

    Strategie komunikacyjne nie ograniczają się już wyłącznie do pięciu podstawowych kanałów (TV, radio, prasa, outdoor, mailing). Dotarcie z przekazem do konsumenta stało się dużo bardziej skomplikowane. Tak samo jak sam proces decyzyjny dotyczący wyboru samochodu, głównie ze względu na ilość Touch point’ów z marką.

    Konsument i marka kreują nowy model procesu zakupowego oddziałując na siebie wzajemnie. Z jednej strony marka – poprzez np. tradycyjne i cyfrowe media, w salonie sprzedaży, serwisie, a z drugiej zaś konsument – poprzez blogi, media społecznościowe, WOM. Rozumiemy tę sytuację, dlatego wyniki, które dostarczamy, to nie tylko słupki i procenty, ale głównie wnioski i insighty pomagające podejmować decyzje biznesowe w kontekście zarządzania marką i komunikacją.

    Jeśli chcesz wiedzieć więcej skontaktuj się z Michałem Roszkowskim.

  • Innovation and Product Development – Car Clinic

    TNS realizuje badania typu Car Clinic od ponad 40 lat. Jako zespół TNS Automotive w Polsce, co roku realizujemy projekty tego typu w kraju lub za granicą.

    Projekty typu Car Clinic są niezwykle istotne dla strategii tworzenia i wprowadzania produktu, jakim jest samochód. Dostarczają głębokiego zrozumienia potrzeb konsumentów oraz ich postaw wobec nowego modelu.Badania Car Clinic zazwyczaj realizowane są w trakcie weekendu, kiedy to realizujemy około 150 do 300 wywiadów z respondentami reprezentującymi bardzo dokładnie opisaną grupę docelową, spełniającymi surowe kryteria rekrutacji i wymogi bezpieczeństwa.

    Wyniki pochodzące z projektu typu Car Clinic zawierają wysoce precyzyjne informacje o mocnych i słabych stronach nowego modelu oraz wskazówki dotyczące pozycjonowania i komunikacji, które są bezcennym materiałem do pracy przed planowanym launch’em.

    Jeśli chcesz wiedzieć więcej skontaktuj się z Michałem Roszkowskim.