OTC Track

 

Czym jest OTC Track?

OTC Track to narzędzie do pomiaru świadomości i stosowania przez konsumentów leków dostępnych bez recepty (OTC – over the counter) i suplementów diety. OTC Track pokazuje perspektywę konsumenta i pozwala lepiej ją zrozumieć.

Co można uzyskać z OTC Tracka?

OTC Track – pozwala na uzyskanie najważniejszych KPI-ów marek – znajomość, używanie, intencja zakupu marek, a także znajomość reklam oraz częstotliwość stosowania kategorii. Dodatkowo klienci mają możliwość dodawania modułów, takich jak wizerunek marki, test/rozpoznanie reklamy czy Conversion Model, które opisuje sytuację rynkową.

Dodatkowo na specjalne życzenie klientów możemy dodawać inne, krótkie moduły związane z daną kategorią.

Kto może korzystać z danych OTC Tracka?

Dzięki prostemu formatowi danych, a także wielu sposobom raportowanie danych (pliki PowerPoint, Excel, a także przeglądarka online z dostępem 24/7) z danych może korzystać w zasadzie każda osoba w organizacji. Z naszego doświadczenia wynika, że z wyników OTC Tracka korzystają głównie Brand Managerowie, Research Managerowie, a także analitycy Business Intelligence.

Jak nasi Klienci korzystają z OTC Tracka?

Główny cel OTC Tracka to poznanie i zrozumienie perspektywy konsumenta. Przykłady wykorzystania wyników OTC Tracka przez naszych Klientów to między innymi:

  • Sprawdzenie skuteczności kampanii reklamowej – czy grupa docelowa zauważyła reklamę marki? Co o niej sądzi?
  • Zestawienie głównych wskaźników dla marki (i ich zmian w czasie) z GRP kampanii reklamowej
  • Weryfikacja grupy docelowej – która grupa socjo-demograficzna najlepiej postrzega markę, stosuje ją najczęściej?
  • Sprawdzenie wizerunku marki i kategorii – czy prowadzona komunikacja jest skuteczna?
  • Jak radzi sobie konkurencja, z kim trzeba się mierzyć w kategorii?

Jak wygląda wywiad w OTC Tracku?

Respondent odpowiada na bloki tematyczne dotyczące danej kategorii leków OTC i suplementów diety (np. leki przeciwbólowe, leki na zgagę lub leki na kaszel). Średni czas trwania jednego bloku to około 5 minut. W 2016 roku, w różnych okresach monitorowaliśmy w sumie 17 kategorii.

Jak wygląda realizacja badania OTC Track?

Jest to badanie ciągłe od roku 2002. Wywiady są realizowane metodą CAPI (Computer-assisted Personal Interviewing) Face-to-Face, w domach respondentów. Realizacja trwa przez 50 tygodni w roku. W ciągu tygodnia (od poniedziałku do niedzieli) realizowane jest 250 wywiadów. Po 4 tygodniach pomiaru (n=1000 wywiadów) otrzymujemy próbę reprezentatywną dla Polaków w wieku 15+.  Jest ona reprezentatywna ze względu na płeć, wiek oraz miejsce zamieszkania (województwo i klasa miejscowości) respondentów.

Ile trzeba zainwestować w OTC Track?

OTC Track jest narzędziem syndykatowym. Dzięki temu jesteśmy w stanie zaoferować konkurencyjne ceny (nawet w stosunku do badań online). Cena OTC Tracka jest ustalana w zależności od ilości zamawianych danych (liczby wywiadów, bloków tematycznych), od tego czy dane są archiwalne oraz od długości wywiadu (podstawowe KPI czy także dodatkowe moduły).

Jeśli chcesz wiedzieć więcej skontaktuj się z Katarzyną Zalewską lub Pawłem Lustigiem.